Vovestykket ser ud til at lykkes!


I efteråret ryddede jeg et par af plantekasserne for krydderurter og salat, rodede jorden godt igennem - og satte en masse tulipanløg! Jeg har været spændt på om de stod og rådnede i plantesækkene (jeg havde dog prikket en masse huller i bunden af sækkene inden tilplantning). I løbet af vinteren har de været dækket af fiberdug - bla. for at holde på jorden og holde i hvert fald lidt af væden væk fra jorden.

For nogle uger siden bemærkede jeg små toppe der pressede mod dugen - og i dag har jeg så fjernet dugen. Og frem kom et hav af tulipanskud! Glæder mig helt vildt til at se dem i blomst - det er en sort (Toronto) med flere rosa hoveder pr løg så det bliver superflot! 

Sådan så det ud da løgene blev sat.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Larver i potter

ÆBLE ESPALIER - DO'S AND DON'TS

Rhododendronhaven i Rens